Yüksek Lisans Adayı: Yasemin Kuranel
EABD: Bilişim Sistemleri
Tarih: 28.11.2022 / 09:30
Yer: A212
Özet: Kötü kararlar almanın veya daha hızlı kod teslimi için daha kolay çözümler seçmenin bir sonucu teknik borçtur. Yazılım tesliminde, ister hizmet ister ürün tesliminde teknik borç kaçınılmaz hale gelir. Herhangi bir geliştirme çabasında teknik borcu belirtmek önemlidir. Teknik borç, platform tabanlı çözümlerde de yaygındır. Ancak, servis uygulamaları olarak yazılım (SaaS) için teknik borç sınıflandırması hakkında çok fazla araştırma yoktur. Bu tür uygulamalarla çalışan yazılım geliştirme şirketlerine yol göstermek için fazla kaynak bulunmamaktadır. Bu tez, özellikle müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) platformlarında servis olarak yazılım uygulamaları kullanan kuruluşlarda mevcut olan teknik borcu belirlemeyi ve kategorize etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmamızı teknik borcun kategorize edilmesi sürecini üç farklı kategorizasyon yöntemine dayalı olarak bir durum çalışması ile gerçekleştirdik. Servis olarak yazılım uygulamalarında gerçekleştirilen yazılım geliştirme için tanımlanabilecek farklı kategoriler olduğunu tespit ettik.