Oğuzcan Ergün, Mimari Tasarımlar için Yapı Bilgi Modellemesi Tabanlı Sanal Gerçeklik ve Karma Gerçeklik Ortamlarının Geliştirilmesi ve Ciddi Oyunlar ile Kullanıcı Etkileşimlerinin İyileştirilmesi

Yüksek Lisans Adayı: Oğuzcan Ergün
EABD: Çokluortam Bilişimi
Tarih: 29.08.2019 / 16:00
Yer: A-212

Özet: Sanal Gerçeklik (VR), kullanıcılarına tamamen yapay ve bilgisayarla simüle edilmiş bir ortamda etkileşim deneyimi sağlarken, Karma Gerçeklik (MR), gerçek dünya ile sanal dünya öğelerini bir araya getiren ortamlar oluşturmaktadır. Bu tezin ilk bölümünde, VR, MR ve kişisel bilgisayar (PC) ortamları için Bina Bilgi Modellemesi’ne (BIM) dayanan bir mimari görselleştirme ve tasarım aracı geliştirilmiştir. BIM, binaları ve altyapıları verimli bir şekilde geliştirebilmeleri ve yönetebilmeleri için profesyonellere ayrıntılı bilgi ve araçlar sunmaktadır. Tezin ikinci bölümünde ise, kullanıcıların genel deneyimini geliştirmek ve sanal ortamlardaki kullanıcı etkileşimlerini kolaylaştırmak için VR ve MR ortamlarına dayanan öğretici iki ciddi oyun geliştirilmiştir. Geliştirilen araç ve ciddi oyunlar, mimarlar ve oyun geliştiricileri tarafından test edilmiştir ve buradalık, kullanılabilirlik ve teknoloji kabulü perspektifleri açısından değerlendirilmiştir. Sonuçlar, hem aracın hem de ciddi oyunların yukarıda belirtilen yönleriyle olumlu olarak algılandığını ve VR ile MR ortamları için BIM tabanlı modellerde kullanılmalarının mimari tasarımdaki tasarım iş akışını geliştirebileceğini göstermektedir.