Yüksek Lisans Adayı: Şükrü Alataş
EABD: Bilişim Sistemleri
Tarih: 23.01.2023 / 13:00
Yer: A-212
Özet: Pandemi sırasında e-ticaret giderek daha popüler hale geldiğinden, çevrimiçi pazaryerlerinde çeşitli ürünler sunan satıcı sayılarında ciddi bir artış görüldü. Bu pazar yerlerinin başarısındaki kritik faktör, verimli ürün arama, hızlı filtreleme ve çekici ürün resimleri gibi özelliklere bağlı olarak sağladıkları kullanıcı deneyimidir. Ancak, özellikle ürün sayısının üstel arttığı bir ortamda, ürün üst verilerinin ve görüntülerinin veri kalitesini korumak pazar yerleri için zor olmaktadır. Bu sorunu ele almak için bu araştırma, ürün resimlerini doğrulamak için yapay zeka tabanlı otomatikleştirilmiş bir görüntü geçerleme modeli ile ürün üst verilerini otomatik bir şekilde doğrulamak için yine yapay zeka tabanlı bir sınıflandırma modeli kullanan yeni bir yaklaşım önermektedir. Yaklaşımımız, karmaşık ve gürültülü verileri işleme ve moda ürünleri gibi çeşitli zorlu ürün kategorilerine uyum sağlama dahil olmak üzere geleneksel yöntemlere göre çeşitli avantajlar sunmaktadır. Bu çalışmada, yaklaşımımızın etkinliğini, geleneksel yöntemlerle ve farklı ortamlarda karşılaştırmalar yaparak gösteriyor ve çevrimiçi pazar yerleri için ürün üst verileri doğrulamasında yapay zekanın kullanımına yönelik güçlü destek sağlıyoruz.