Ozan Emirhan Bayyurt, İnteraktif Hikaye ve Rol Yapma Oyunlarına Odaklı Bir Oyun Geliştirme Sisteminin Tasarlanması ve İmplementasyonu

Yüksek Lisans Adayı: Ozan Emirhan Bayyurt

EABD: Çokluortam Bilişimi

Tarih: 23.07.2019 10:00

Yer: Bilgisayar Mühendisliği A-105

Özet: Video oyunları hikaye anlatımı için harika araçlardır. Fakat bu özelliklerini ortaya çıkarmak olması gerekenden daha zordur. Rol yapma oyunları yapmak oyun geliştiricilerinden çok fazla zaman ve çok fazla emek gerektirmektedir. Mevcut araçlar ne yazık ki zaten kanıtlanmış dizayn özelliklerine ve çoğunlukla var olan oyun mekaniklerinin kopyalanmasına odaklanmaktadır. Bu durum oyun geliştiricilerin deneysel çalışmalarda bulunması veya en azından mevcut oyunların kalıplarını kırmasını zorlaştırır.

Bu tez oyun geliştiricilere rol yapma oyunlarını çok daha kolay ve hızlı bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olacak bir oyun geliştirme yazılım çerçevesi önermektedir. Bunu başarmak için bu tezde önerilen çerçeve hali hazırdaki rol yapma oyunlarında bulunan ortak oyun mekaniklerini ve özelliklerini kullanıp, bunları model-view-controller tasarım örüntüsü temel alınarak geliştirilmiş yeni özelliklerin eklenmesi, çıkarılması ve değiştirilmesine imkan sağlayan modüler bir yapı sağlar. Bu modülerlik aynı zamanda önerilen çerçeveyi oyun geliştiriciler için son derece ölçeklenebilir bir oyun geliştirme ortamına dönüştürür.

Ozan Emirhan Bayyurt, İnteraktif Hikaye Ve Rol Yapma Oyunlarına Odaklı Bir Oyun Geliştirme Sisteminin Tasarlanması Ve İmplementasyonu